October 16, 2012

Průvodce Pařížským Japanexpem

Aneb po několika měsících se mám konečně ke splnění slibu, že sepíšu článek pojednávající o Japanexpu, výdajů, ubytování a obsahující taky pár rad pro ty, jenž přemýšlejí o příštím ročníků.
Budu psát česky, slečny jenž se mě ptaly byly Češky a pro lidi od jinud by to tak "useful" ani nebylo.

Jelikož jsem se po minulém ročníku Advíku2011 zařekla, že už je to můj poslední ročník a ty peníze raději invetsuji do nějaké zahraniční akce (vzhledem k tomu, že jsem z daleka, ADV pro mě byl vždycky celkem hodně finančně náročný a se změnou organizace už se to za ty peníze vážně nevyplatilo). Jelikžo to nevypadalo, že se shyluje k SM Townu a od kamarádky jsem slyšela hodně chvály na Pařížské Expo, které jsem zase nadhodila jiným kamarádkám, a pak už to celkem jelo...
A ač jsem do toho určitě vrazila mnohem více, než bych kdy vrazila do české akce, nelituji toho, jelikož akce sama o sobě je s jakoukoliv českou neporovnatelná a taky..jste ve Francii a v Paříži, což jsem si taky užívala x)Ještě musím podotknout, jelikož je Expo hned na začátku prázdnin, často v období prvního či druhého týdne července, všechno se rychle vyprodává. Zláště tedy hotely a ubytovny v nejtěsnější blízkosti Parc d'Exposition, kde se JapanExpo odehrává a ne, není zrovna nejpraktičtější mít pak hotel ve větší dálce.
Tím se dostávám k prvnímu bodu.

  • Ubytování : Nejlevnější metodou jsou hotely Formule1 (ZDE- okolí Paříž CDG), my hotel naneštěstí sháněly na poměry celkem pozdě a tak všechny v okolí Expa už byly zamluvené. Když se vám tohle stane, určitě nejděte po ceně a nevybírejte si žádný v okrajové části Paříže (což je dokonce většinou mimo Paříž z pohledu Pařížanů a z pohledu dopravy konec světa, kde se jim nevyplací posílat žádné spoje)- stejně by jste pak zase přeplatili cesty tam a zpět x/
    -Takže hotel v těsné blízkosti (myslete na to, že si musíte udělat rezervaci předem, platí se pak na místě)
    -v případě že už nebudou mít volno v blízkosti Expa, klidně nějaký v severní Paříži,ale v centru či co nejblíže centra. A spoje si vyhledejte už předem,nebo si alespoň pozjíšťujte jak to s těmi spoji k vašemu hotelu je x)
Cena se pak různí, jelikož my byli v F1 budu mluvit spíše za F1. Nejvýhodněji vychází být v pokojích po třech či po více, umožňuje-li to daná ubytovna. Prostě čím více, tím levněji platí každý. My zůstávali ještě několik nocí déle,ale +/- počítejte na noc cca 35-42 € na pokoj.

  • Cesta : Je více možností, my využili Student Agency autobusy, které vyjížděly z Prahy ve 23:00, v Paříži jsme pak byly někdy po 13.hodině dalšího dne, kvůli čemuž jsme ale propásly první den akce. (musely jsme jet na hotel s kufry a už by se nám nevyplatilo tam jet). Jsou tam ale velké šatny za poplatek 3€  za kufr ,což nás samozřejmě ani nenapadlo. Takže buď přijet o den dříve, anebo počítat s úschovou.
    Zpátky k cestovnému, nás stála cesta,pamatuju-li se dobře 2950Kč zpáteční lístek.
    Dá se taky letět, což je rychlejší a často ani ne o tolik dražší. Jelikož s tím sama zkušenosti nemám, nemůžu komentovat x)
  • Expo : Nejedete-li třebas jen na jeden koncert či den, doporučovala bych koupit si přes internet předem lístek na všechny 4 dny. Je to levnější (40 € - cca 1100Kč) a nese to mnoho výhod jako :
    Expo program začíná v 11hodin, už v 10 začínají pouštět ty, jenž si chtějí koupit lístky a že jich tam vždycky stojí davy a vy, když máte lístek již předem tam můžete myslím už od půl desáté. A taky se nám nikdy nestalo, že bychom čekaly frontu. 
  • Jízdné : Jste-li ubytování v daném hotelu hned u expa, jste za vodou. Když ne, tak si trošku připlatíte. Sám takový lístek na autobus,tramvaj či metro stojí 1,70 €. U řidiče 1,90 € a ke všemu vám neplatí daných 90min,ale jen dokud nevystoupíte. Je tady ale finta : když si koupíte "le carnet" : balíček 10, zaplatíte 12,50, což vychází mnohem levněji. Lístky pro RER, jehož zastávka "Parc de Expotition" je rovnou propojena se vstupem k JapanExpu, si kupujete u okénka jako v česku lístky na vlak. O víkendech si pak můžete koupit víkendovu myslím za 11 € , která platí od půlnoci do půlnoci buď soboty nebo neděle. Jinak tady jsou ty ceny dražší, z takového Paris du Nord to například stálo 5,50  € v jeden směr.
  • Tipy :
-Když projdete kontroulou s lístkem a oni vás vpustí dovnitř (nebo když si lístek koupíte) neopouštějte haly chcete-li se ještě vrátit. Sice je to tam napsáno,ale pro někoho neznalého francouštiny to stejně připomínám. I lístek na všechny 4 dny vám mohou načipovat jen 4x a když by jste odešli s tím, že se jdete mimo areál najíst, nebo cokoliv, už by jste se ten den nemohli vrátit. 
-Jídlo :D Řekla bych celkem důležitá poznámka, ano uvnitř je mnoho mnoho jídla, japonského, bufetového, dokonce celé odvětví pekárny Paul,ale taky za celkem dosti přemrštěné ceny. Nějaké takové takoyaki vás tam výjde asi na 15-20€ , Bageta na 10 € , proto je lepší si vzít něco sebou bu'd koupeno předem v supermarché, boulangerie nebo česky - dovezeno z domu XD.

- I když Expo láká na mnoho hostů, občas si dejte pozor, má-li tam daná skupina skutečně koncert, nebo jeno meet&greet - či-li něco podobné autogramiádě, kdy stojíte řadu na to,aby vám daná hvězda podala ruku a pozdravila vás a vy jí třebas dali dárek. Občas se stává, že totiž sám velký koncert je pak mimo akci a vstupenku, například po sedmé večer po ukončení expa v jedné z hal a za peníze navíc. Třebas jako letos FLOW. Dále taky, jdete-li na meet&greet, musíte si někde v areálu vystát frontičku na takovou kartičku/propustku. Neplatí se za ní,ale na každý meet n greet jich je omezený počet a bez ní si pak klidně můžete čekat o půl hodiny dříve a být na řadě mezi prvními, orgové vám stejně řeknou, že máte smůlu.

Uf...a pro teď mě už asi ani nic moc nenapadá...
Snad jen, je to vážně megalomaniacká akce, každý den si poctivě berte u vchodu program a noste sebou mapu. Je-li venku vedro, v areálu bude ještě mnohonásobně více. V zimě jako letos, tam bude celkem příjemně.
A možná důležitá poznámka nakonec : Nákupy nechte na poslední den : ceny jdou i o 25-75% dolů téměř u všeho.

Tak snad tohle nakonec vážně bude někomu k užitku.
 Bye bye a máte-li jakékoliv dotazy, připomínky, postřehy,.. pište.
Sama o příštím roce uvažuju, ještě ale netuším, jak to semnou bude.
Někod, kdo by plánoval jet?

6 comments:

  1. Mám dotaz... dá se tam přežít bez schopnosti plácnout cokoliv francouzsky? Já umím leda bonjour...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chmmm..XD Jo, určitě dá...tedy uvnitř Expa snad všichni angličtině trošu rozumněli a tam to bylo vážně bez problémů. Celkově v Paříži mimo ta hlavní turistická centra to bylo ale mnohem horší. Ale ono jednoduché věci anglicky typu kupování si lístků a tak rozumněli,jen když už by ses jich ptala, jaký lístek potřebuješ, nebo v kolik ti to jede tak to už by byl problém..a pro nás byl...:D a po otázkách, kdo mluví anglicky ač nám někoho přivedli, stejně po větě "Yes a little" začal šíleně rychle parlit francouzsky...
      Každopádně se hodí naučit se alespoň otřeé Excuse-moi,pouvez-vous m'aider nebo něco jako, můžete mi pomoci a pak začít anglicky..na francouštinu v počátcích slyší lépe xP

      Delete
  2. Zní to lákavě... Ale spíš bych měla chutě se odpojit a jet Tour de Paris. :P

    ReplyDelete
  3. Dokonalý report! Já tam nakonec nešla, protože jsme měli mega zpoždění při dojezdu do Paříže a nechtěla jsem v sobotu platit za TGV zpátky do Angers, když jsem v pátek mohla jet zadarmo hromadným odvozem, ale vážně doufám, že se tam někdy podívám! Spousta těch věcí by mě vůbec nenapadla- zvlášť ty slevy poslední den a tak. Takže moc děkuju za informace. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. To je škoda,ale je pravda, že přijít tam jen na chvilku by ti jen pomotalo hlavu..mám pocit, že za všechny dny jsem to tam ani zdaleka neschodila jak jsem mohla..x)
      A moc mě těší, že to nakonec bylo někomu k užitku..bylo nebo bude no..Já sama bych tam určitě chtěla zase někdy zavítat, jen netuším, jak to budu mít s penězy zvláště potom, jestli se dostanu na vysokou xP
      Taaakže, potěšení na mé straně ^^

      Delete
  4. No já nevím...mně zase přijde mít hotel hned u Expa jako docela kravina, páč co chce člověk vidět kdesi za Paříží v polích? Ale zase s tím, že já na Expu nikdy netrávila celý den - kdyby to někdo měl v plánu, tak to asi pochopím. Teda relativně pochopím, páč zase bych nechápala, kdo by na Expu chtěl být od nevidím do nevidím xD A já ani neměla tušení, že jste šly po ubytování v blízkosti o.O Já myslela, že jste vybíraly podle ceny xD

    Btw.: já pojedu...snad na 100%. Musím si své "naposledy" pěkně užít a vědět, že to naposledy vážně bude :)
    Jo a pokud možno, tak chci letět...a dělat to tentokrát pěkně s předstihem...a kašlat na spolucestující, páč ohleduplnost mě nikam nedostala :)

    ReplyDelete